Nieuwjaarsbrief

2016 is een jaar geweest vol teleurstellingen. De algemene goede voornemens zijn weer niet volbracht. Ik ben niet vermagerd, ik heb geen nieuw lief, ik ben niet meer gaan lezen. Die dingen zijn persoonlijk. Er zijn echter veel meer teleurstellingen geweest in 2016. Alle bekende mensen die zijn gestorven, een paar politieke beslissingen waar veel mensen niet gelukkig mee zijn,… Je kan lang doorgaan zo. Er zijn nog een paar dingen waar ik een beetje teleur gesteld in ben. Er heeft nog geen enkele kleine zijn Apple earpods ingeslikt bijvoorbeeld. Op zich is dat niet echt een teleurstelling, maar toch vind ik dat een beetje jammer. Omdat ik 2017 niet in wil zetten met onmogelijke voornemens, heb ik geen voornemens gemaakt dit jaar. Of toch, ik wil dit jaar overleven. Met al die bekendheden die zijn gestorven vorig jaar kan je nooit voorzichtig genoeg zijn. Overleven heeft in mijn voornemen een dubbele betekenis. Niet enkel letterlijk overleven, volgens mij is dat een voornemen die je neemt bij je geboorte. Ik zie overleven ook als verder geraken in mijn leven. Afstuderen, levenservaring opdoen,… Om af te sluiten wens ik iedereen een leerrijk jaar. Ik wens geen gelukkige jaren meer. Statistisch gezien beleef je maar 15 minuten geluk in je leven. Maar dat zijn dan ook weer kille nummers die verschillen voor iedereen. Daarom geef ik leerrijke jaren nu. Dat krijg je gemakkelijker voor elkaar.

Je kapoen,

IC trein Brugge-Kortrijk

1cjanuari 2017

Een gedachte over “Nieuwjaarsbrief

  1. 15 minuten geluk, oei! Dan ben ik een uitzondering. Ik heb al heel wat verdriet gevoeld, maar ook heel veel geluk. En verdriet blijkt achteraf altijd… heel leerrijk!

    -Take your broken heart & Turn it into art-

    Like

Plaats een reactie